در سال 2014، دولت تصمیم گرفت تا مقررات مربوط به مالکیت املاک در شارجه را تنظیم کند. این اقدام امکان خرید املاک و مستغلات در شارجه و مناطق اطراف آن را برای همه ملیت ها – نه فقط اتباع اماراتی و عرب – فراهم کرد. شارجه مکانی فوق‌العاده جذاب برای داشتن دارایی است، تا حدی به دلیل جامعه باورنکردنی آن و بخشی به دلیل تمرکز آن بر آینده. این یک شهر رو به رشد است که بر ایجاد مکان های پایدار و جذاب برای مردم محلی و مهاجران به طور یکسان تأکید دارد. قبل از تعدیل در سیاست املاک شارجه، اوضاع بسیار متفاوت بود. خارجی ها قادر به خرید ملک در شارجه نبودند. قبل از صدور قطعنامه شماره 26 در سال 2014 توسط شورای اجرایی شارجه، تنها اتباع اماراتی و عرب قادر به خرید و مالکیت املاک و مستغلات بودند. قوانین جدید درهای زیادی را به روی خارجی هایی که می خواهند در امارت املاک بخرند باز می کند. به عنوان مثال، قانون جدید به این معنی است که هم اتباع عرب شورای همکاری خلیج فارس و هم اتباع عرب کشورهای غیر شورای همکاری خلیج فارس برای خرید ملک در شارجه اقدام کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اتباع عرب غیر شورای همکاری خلیج فارس فقط می‌توانند تا پنج ملک خریداری کنند.

با توجه به تغییرات اخیر در مقررات، اکنون برای سرمایه گذاران خارجی امکان خرید ملک در شارجه بدون ویزای اقامت نیز وجود دارد. علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که در داخل شهر محدودیت هایی وجود دارد که در آن افراد غیر عرب می توانند ملک خریداری کنند، بنابراین مطمئن شوید که هنگام انتخاب منطقه ای که می خواهید خریداری کنید، حق خرید ملک را داشته باشید.

مزایای خرید ملک در شارجه

اگر قصد مهاجرت به شارجه را داشتید، ممکن است دوست داشته باشید بدانید که می توانید آزادی و انعطافی را که از مالکیت ملک خود به دست می آید، داشته باشید. اگر می‌خواهید در شارجه زندگی و کار کنید، داشتن ملک ممکن است به شما کمک کند تا احساس کنید بخش عمیق‌تری از جامعه هستید. مالکیت ملک به شما این امکان را می دهد که بدون درخواست اجازه از صاحبخانه، هر گونه تغییراتی را که می خواهید در خانه خود انجام دهید. علاوه بر این، اگر تصمیم به فروش ملک خود داشته باشید، ممکن است بتوانید از سرمایه گذاری خود سود ببرید. این یک مساله مهم برای بسیاری از خریداران است که می خواهند بدانند می توانند پول خود را پس بگیرند.

برای خریدارانی که علاقه مند به اجاره ملک هستند، شارجه جذابیت باورنکردنی دارد. با توجه به افزایش هزینه های کار و زندگی در دبی، بسیاری از مهاجران و ساکنان محلی در شارجه اقامت دارند، اما هر روز رفت و آمد می کنند. در حالی که هزینه اجاره در شارجه به طور معمول کمتر از دبی است، قیمت ها همچنان قوی باقی مانده اند و املاک اجاره ای مورد تقاضا هستند. اگر ملکی را برای اجاره  انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که باید هم ملک و هم قرارداد اجاره خود را در اداره ثبت املاک شارجه ثبت کنید. اجاره در شارجه برای سه سال اول با نرخ ثابت است. پس از آن، در صورت تمایل می توانید هزینه اجاره را افزایش دهید.

بعضی از مناطقی که میتوان در آن افراد غیر بومی میتوانند ملک بخرند به شرح زیر میباشند:

ALJADA

الجادا که در نزدیکی منطقه آزاد بین المللی شارجه (SAIF) و شهر دانشگاهی واقع شده است، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد املاک و مستغلات در شارجه ظاهر شده است. این محیط شهری منحصربه‌فرد که ترکیبی عالی از اشتغال، سرگرمی، خرید، اوقات فراغت و شرایط زندگی را فراهم می‌کند، در سال‌های اخیر در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در املاک شارجه مؤثر بوده است.

Aljada by Arada با تمرکز بر تشویق یک سبک زندگی فعال، زندگی مجلل را با قیمت مناسب ارائه می دهد. املاک مسکونی گزینه های مختلفی مانند پنت هاوس ها، خانه های شهری و ویلاها از جمله آپارتمان های سطح بالا را هنگام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ارائه می دهند.

این یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها در شارجه برای خرید خانه شهری است، با یک ویلای 2 خوابه در Aljada که تقریباً 120 هزار درهم هزینه دارد و آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین مکان‌ها تبدیل می‌کند. یکی دیگر از گزینه های جذاب برای کسانی از شما که به چیزی غیر از خرید خانه های شهری Aljada علاقه مند هستند، انتخاب گسترده آپارتمان های Aljada برای فروش است که برای خرید به صورت کوتاه مدت در دسترس هستند.

AL MAMSHA

محله الممشا مکان بعدی در لیست ما از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری خارجی ها در املاک در شارجه است. الممشا یک توسعه شهری پر جنب و جوش است که زندگی مدرن را با جنبه های سبک زندگی معاصر مانند اوقات فراغت و خرده فروشی ادغام می کند. مجموعه‌ای کاملاً جدید از آپارتمان‌های فروش در شارجه را در اختیار شما قرار می‌دهد که رضایت شما تضمین شده است. این منطقه همچنین دارای معماری متمایز، مناطق خرده فروشی و مناطق تفریحی است که همگی به ایجاد یک محیط زندگی مطلوب کمک می کنند.

این محله در Muwaileh برای افراد با هر سن و پیشینه ای در نظر گرفته شده است زیرا گزینه های زندگی مدرن و با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. آپارتمان‌ها در الممشه را می‌توان به‌صورت رایگان توسط اتباع شورای همکاری خلیج‌فارس خریداری کرد، در حالی که املاک اجاره‌ای بلندمدت برای افراد غیر اتباع شورای همکاری خلیج فارس در دسترس است.

آپارتمان های لوکس در مجموعه در پیکربندی های 1، 2 و 3 خوابه موجود است. آپارتمان های استودیویی نیز در انواع چیدمان های طبقه ارائه می شوند تا خواسته های طیف گسترده ای از خریداران ملک شارجه را برآورده سازند. اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری انجام دهید، الممشا دارای آپارتمان‌های دوبلکس با باغ‌ها و تراس‌های خصوصی ایده‌آل برای خانواده‌ها و گروه‌ها است.

TILAL CITY

شهر تیلال محل ایده آلی برای تجار و سرمایه گذاران است. این توسعه بی نظیر به شما فرصتی برای خرید زمین در شارجه و ساخت خانه رویایی خود در آن می دهد. برخلاف اتباع شورای همکاری خلیج فارس، سرمایه‌گذاران بین‌المللی در شارجه ممکن است زمین را به‌جای خرید ملکی، با اجاره ۱۰۰ ساله دریافت کنند.

این ناحیه 25 میلیون فوت مربعی با کاربری مختلط در زمینی به مساحت 25 میلیون فوت مربع واقع شده است. شهر تیلال، که در جاده امارات E611 واقع شده است، اولین شهر شاهکار شارجه است و برای ایجاد محیطی مطلوب برای زندگی مشترک ایجاد شده است.

کسانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که این توسعه را از سایرین در بهترین مناطق شارجه برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات خارجی متمایز می کند، می توانند موارد زیر را مطالعه کنند. واقع در قلب شهر تیلال، پنج بخش منحصر به فرد است که گزینه های مختلف مسکونی، تجاری، تفریحی و خرده فروشی را ارائه می دهد.

وجود امکانات رفاهی در داخل و اطراف یک مکان تاثیر بسزایی در مطلوبیت یک مکان از نظر زندگی و سرمایه گذاری دارد. طرح جامع شهر تیلال، که شبیه به مکان‌هایی است که در بالا توضیح داده شد و برای سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در شارجه مناسب است، فضای کافی را برای تسهیلات و امکانات سبک زندگی فراهم می‌کند. علاوه بر فروشگاه های محلی و یک مرکز خرید بزرگ.

اصلاحات در مقررات شارجه، لزوم دریافت ویزای اقامت امارات متحده عربی را برای سرمایه گذاران خارجی برای داشتن ملک در این شهر از بین برده است. این فرصت های جدیدی را برای مهاجران سابق ایجاد کرده است تا در املاک و مستغلات در شارجه سرمایه گذاری کنند. جای تعجب نیست که شارجه اخیراً به عنوان مکانی جذاب برای سرمایه گذاری جهانی املاک و مستغلات در امارات متحده عربی ظاهر شده است.

برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان های لوکس در شارجه یا هر نوع ملک دیگری هستند، توسعه هایی مانند الجادا، تیلال سیتی و الممشا فرصت های عالی برای زندگی راحت و همچنین سرمایه گذاری موفق را فراهم می کند. اگرچه بازار امیدوار کننده به نظر می رسد، مدتی طول می کشد تا فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری خارجی ها در شارجه در سراسر شهر فراهم شود.

نواحی ویلایی برتر در شارجه علاوه بر ارائه گستره ای از خانه ها که بازدهی عالی از سرمایه گذاری را ارائه می دهند، مکان مناسبی را برای سرمایه گذارانی که در جستجوی املاک مسکونی بزرگتر هستند فراهم می کنند.