آیا فکر می‌کنید برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا تنها مناسب افرادی است که کارهای تجاری بزرگ انجام می‌دهند؟ در این صورت شاید شانس در خانه شما را هم زده اما از آن اطلاع ندارید! برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا لازم نیست حتما تجربه مدیریت یک کسب و کار بزرگ با صد نفر کارمند را داشته باشید. هر کسب و کار ولو خیلی کوچک اگر بتواند در کانادا اشتغال زایی کرده و به رشد اقتصادی آن کمک کند، واجد شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا خواهد بود. ما می‌دانیم که وقتی گوگل شما را به این صفحه هدایت کرده است، پس درباره شیوه‌های مختلف مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا دچار ابهام هستید و دنبال یک منبع مناسب می‌گردید. ما در این مقاله به طور کامل این شیوه‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروری بر مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

دولت کانادا برنامه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را به منظور جذب افراد تجاری ثروتمند و سرمایه آنها به این کشور ایجاد کرده است. بر اساس این برنامه شما به عنوان یک سرمایه ‌گذار می‌توانید اقامت دائم کانادا را (همراه با خانواده خود) دریافت کنید. برنامه‌های سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت از معتبرترین و پرکاربردترین برنامه‌های مهاجرت مبتنی بر سرمایه‌گذاری هستند طوری که می‌توان ادعا کرد سیستم حکومتی کنفدراسیون این کشور یک “جایگزین اروپایی” برای کاپیتالیسم غیر قابل قبول کشور آمریکا ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشیم که کانادا مزایای اجتماعی به سبک اروپایی را با  کیفیت زندگی بی نظیر ارائه می‌دهد.

سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت

به عنوان متقاضی اقامت و سرمایه گذاری در کانادا می‌توانید به روش‌های مختلف اقدام کنید. این روش‌ها آنقدر تنوع دارد که بتوانید با توجه به شرایط خود دست کم یک مورد را انتخاب کنید. شیوه‌های سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت شامل موارد زیر است:

1.  برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک (QIIP)

  • برنامه‌  کارآفرینی 
  • برنامه خوداشتغالی فدرال

 2. چندین برنامه کارآفرینی نامزد استانی


3. استارتاپ  فدرال

برنامه‌های مختلف کارآفرینی و خوداشتغالی برای افرادی که قصد دارند با دارایی شخصی خالص متوسط یک کسب و کار در کانادا راه اندازی کنند، مناسب است. اما برنامه‌های سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که مایل به سرمایه گذاری غیرفعال هستند و دوست ندارند تعهدی در قبال کسب و کار مورد نظر داشته باشند.

همچنین، مهاجران ثروتمند می‌توانند یک کسب و کار جدید در کانادا بخرند یا ایجاد کنند و تحت سیاست ” مالک – اپراتور”   فدرال واجد شرایط ویزای کار موقت باشند. این افراد هم پس از مدتی می‌توانند تحت یک برنامه مهاجرتی برای اقامت دائم درخواست دهند.

روش انتخاب در هر دو برنامه فدرال و کبک تقریبا مشابه است اما یک تفاوت اصلی هم دارد. متقاضیانی که می‌خواهند از نظر اقتصادی در استان کبک مستقر شوند، باید قبل از درخواست برای اقامت دائم به دولت، گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت کنند. این افراد ملزم به اقامت در استان کبک هستند.همچنین، متقاضیان و خانواده آنها از لحاظ سلامت و امنیت ارزیابی می‌شوند . ملزم به اقامت در استان کبک هستند.

چگونه کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنیم؟

 

 

 

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا 2022

برای اینکه بتوانید به عنوان یک سرمایه‌گذار و با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا به این کشور مهاجرت کنید، باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشید. شرایط ویزا سرمایه گذاری کانادا عبارتند از:

  • تجربه تجاری مرتبط داشته باشید. در اصل باید قبلا یک کسب و کار واجد شرایط را برای حداقل دو سال و تا پنج سال قبل از درخواست خود مدیریت یا اداره کرده باشید.
  • ارزش دارایی خالص شما و همسرتان حداقل 2 میلیون دلار کانادا باشد.
  • تمام اعضای خانواده شما باید ارزیابی‌های پزشکی و امنیتی کانادا را گذرانده باشند.
  • باید 1.2 میلیون دلار کانادا برای یک دوره پنج ساله بدون بهره (0%) تحت یکی از دو برنامه سرمایه گذار مهاجر، سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری توسط دولت تضمین می‌شود و در پایان دوره به طور کامل بازپرداخت می شود.
  • مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته باشید.
  • مدرک زبان انگلیسی (حداقل مدرک CBT با نمره 4) داشته باشید.
  • مایل و قادر به انجام حداقل سرمایه گذاری 800000 دلار کانادا در کانادا باشید.
  • نشان دهید که پس از ورود به کانادا، بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را دارید.
  • حداقل سرمایه گذاری را ظرف 30 روز پس از تایید درخواست توسط مقامات مهاجرتی کانادا انجام دهید.

هزینه‌ی ویزای سرمایه گذاری کانادا

بسیاری از متقاضیان از ما می‌پرسند «هزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر است؟». در پاسخ به این سوال، در ابتدا باید اشاره کنیم که اصلا نمی‌توان به طور قطعی درباره قیمت ویزای سرمایه گذاری کانادا صحبت کرد و برای همه مسیرها یک هزینه ثابت در نظر گرفت. اما می‌توان به برخی از هزینه‌های کلی اشاره کرد. برای سرمایه گذاری در این کشور، باید 150000 تا 800000 دلار کانادا (بسته به برنامه مورد نظر) به دولت کانادا ارائه دهید. دولت این سرمایه را تضمین کرده و پس از مدتی به شما باز می‌گرداند.

برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای سرمایه گذار و افتتاح یک تجارت، باید مدرکی مبنی بر 350,000 تا 800,000 دلار کانادا ارائه دهید. همچنین باید مدارک دارایی خالص خود را هم ارائه دهید. این مبلغ می‌تواند (بسته به استانی که درخواست می‌دهید) از 350,000 تا 1,600,000 دلار کانادا متغیر باشد. باید به این نکته مهم اشاره کنیم که دارایی خالص و درآمد شما باید به صورت قانونی بدست آمده باشد و بتوانید با ارائه مدارکی آن را اثبات کنید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

کانادا یکی از بهترین اقتصادهای جهان را دارد و سرمایه گذاری در این کشور سود خوبی خواهد داشت. این دولت از سیاست جذب سرمایه گذاران خارجی استقبال می‌کند تا همچنان اقتصاد خود را پویا نگه دارد. به همین دلیل سرمایه گذاری در این کشور یک معامله برد – برد محسوب می‌شود. دولت کانادا با کمک سرمایه گذاران خارجی اقتصاد خود را پیشرفت می‌دهد و در ازای آن به مهاجران اقامت اعطا می‌کند. مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • کانادا یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.
  • آموزش  در این کشور مقرون به صرفه بوده و با کیفیت بالا انجام می‌شود.
  • شهرهای کانادا چندفرهنگی، صمیمی و پر جنب و جوش هستند.
  • کانادا مکانی عالی برای انجام تجارت و دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی است.
  • شما می‌توانید به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنید.
  • پس از سه سال از دوره اقامت پنج ساله واجد شرایط درخواست شهروندی می‌شوید. کانادا تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد، بنابراین شما ملزم به صرف نظر از تابعیت قبلی خود نیستید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در ابتدا باید یک درخواست به اداره دولتی مربوطه ارائه دهید. در این مرحله یک شماره مرجع پرونده صادر می‌شود تا بعدا بتوانید وضعیت درخواست خود را بررسی کنید. پس از تایید، اگر از کشوری هستید که معاف از ویزا هستید، باید پاسپورت خود را به سفارت یا کنسولگری محلی کانادا ارسال کنید و ویزای اقامت دائم برایتان صادر شود. اما اگر ملزم به اخذ ویزا کانادا هستید، باید با ارائه مدرک تاییدیه برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنید.

پس از ورود به کانادا، اقامت دائم به شما داده می‌شود. توجه داشته باشید که بسته به اینکه برنامه مورد نظر شما در کدام دسته قرار می‌گیرد و در کجا ارسال می‌شود، زمان رسیدگی به آن متفاوت خواهد بود. همچنین، برای حفظ وضعیت اقامت دائم، حضور فیزیکی دو سال از پنج سال در کانادا الزامی است.

تیم مهاجرتی ای ویزا طیف گسترده‌ای از خدمات حقوقی مهاجرت به کانادا را در سطح بین المللی ارائه می دهد. خدمات مهاجرت ما به گونه ای طراحی شده است که مشتریان خود را با اطلاعات کامل تجهیز می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم تصمیم آگاهانه بگیرند. هدف ما در ای ویزا این است که فرآیند پیچیده تهیه اسناد مالی، احراز هویت اسناد، پر کردن درخواست‌ها، اخذ ویزا، و اخذ مجوزهای کار و اقامت را تا حد امکان برای مشتریان خود ساده، سریع و آسان کنیم.

همچنین باید اشاره کنیم که شرایط مالی برای افرادی که با همراه اعضای خانواده تحت این برنامه مهاجرت می‌کنند، هر سال تغییر می‌کند. به همین دلیل است که قبل از درخواست ویزا، داشتن اطلاعات به روز اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را از وکلای مهاجرتی ما در ای ویزا بخواهید.

ویزای کارآفرینی کانادا

افرادی که دارای سرمایه با ارزش خالص متوسط بوده و تجربه مناسب کارآفرینی دارند، می‌توانند واجد شرایط درخواست یکی از برنامه‌های متنوع کارآفرین استانی باشند و ویزا کارآفرینی کانادا را دریافت کنند. اکثر برنامه‌های مهاجرت استانی مستلزم مشارکت فعال در مدیریت یک کسب و کار بر اساس سرمایه گذاری مشخص و ایجاد شغل است. هر استان برنامه‌های کارآفرینی خاص خود را مدیریت می‌کند و به طور کلی یک فرآیند چند مرحله‌ای برای اخذ اقامت دائم دارد.

مراحل اقامت کارآفرینی در کانادا

مراحل اقامت کارآفرینی در کانادا در استان‌های مختلف تفاوت دارد. اما پروسه کلی به این شرح است:

  1. متقاضیان در ابتدا فرم تقاضای خود را به استان مورد نظر ارسال می‌کنند و منتظر دعوت نامه برای ارسال درخواست می‌شوند.
  2. افرادی که درخواست آنها تایید می‌شود باید درخواست کامل را ارسال کنند که توسط مقامات مهاجرت استان ارزیابی می‌شود.
  3. در صورت تایید، نامزدها معمولا ملزم به امضای یک توافقنامه عملکرد و درخواست مجوز کار و ورود به کانادا هستند.
  4. اگر شرایط موافقتنامه عملکرد در پایان یک دوره تعیین شده برآورده شود، متقاضیان نامزدی استانی را دریافت می‌کنند.
  5. در مرحله آخر نامزدها می‌توانند برای درخواست اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنند.

شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

برنامه‌ها استان‌های مختلف معیارهای متفاوتی برای واجد شرایط بودن دارند. اما برخی شرایط ویزای کارآفرینی کانادا که تقریبا در اکثر استان‌ها مشابه است، عبارتند از:

  • حداقل ارزش خالص دارایی متقاضی در محدوده 500,000 دلار تا 600,000 دلار کانادا باشد.
  • متقاضی باید بتواند کسب و کاری راه اندازی کند که در کانادا یک اشتغال ایجاد کرده یا آن را حفظ کند.
  • برخی از برنامه‌ها به سپرده سرقفلی نیاز دارند که پس از ایجاد کسب و کار قابل استرداد است.
  • متقاضی باید حداقل سه سال تجربه در زمینه یک کسب و کار مورد نظر داشته باشد. این به معنای بر عهده گرفتن تمام وقت مسئولیت‌ها و وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت، کنترل منابع مادی، مالی و انسانی می‌باشد.
  • متقاضی باید بتواند حداقل 33.33 درصد (یک سوم) یک کسب‌ و کار کانادایی با کیفیت را ایجاد کند یا آن را بخرد.
  • متقاضی باید کسب و کار را به صورت فعالانه مدیریت کنید و حداقل یک شغل جدید، گاهی دو شغل، برای یک شهروند یا مقیم دائم کانادا ایجاد کند.

انواع برنامه‌های ویزای کارآفرینی در کانادا

همانطور که اشاره کردیم، کانادا برنامه‌های متنوعی برای ویزای کارآفرینی در نظر گرفته است. انواع برنامه‌های ویزای کارآفرینی در کانادا به تفکیک استان‌ها به این شرح هستند:

نام استان برنامه کارآفرینی
آلبرتا جریان بین المللی مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیل
بریتیش کلمبیا جریان مهاجرت کارآفرین ( آزمایشی منطقه‌ای)
مانیتوبا مسیر کارآفرینی، مسیر سرمایه گذاران مزرعه
نیوبرانزویک جریان مهاجرت کسب و کار
نیوفاندلند و لابرادور جریان کارآفرینی بین المللی، جریان کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی
مناطق شمال غربی جریان کسب و کار
انتاریو جریان کارآفرین
جزیره پرنس ادوارد مجوز کار کارآفرین، دسته کارآفرین، رده کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی، رده مالک و اپراتور مزرعه
یوکان برنامه نامزد کسب و کار

اگر واجد شرایط یک برنامه کارآفرینی هستید، شما و خانواده نزدیکتان می توانید ویزای مهاجرت (اقامت دائم) کانادا را تحت برنامه نامزد (PNP) استانی مربوطه دریافت کنید. البته این روند برای متقاضیانی است که قصد اقامت در استان یا قلمرو خاصی به غیر از کبک دارند.

 برنامه سرمایه گذار مهاجر استان کبک

استان کبک کانادا چنان در اجرای انواع برنامه‌های تحصیلی، تجاری، کسب و کار و جذب مهاجر متفاوت عمل می‌کند که می‌توان آن را یک کانادای مستقل در نظر گرفت! این استان در زمینه شرایط اقامت کارآفرینی در کانادا هم تفاوت خود را با سایر استان‌ها حفظ کرده است. برنامه سرمایه گذار مهاجر استان کبک شامل دو برنامه کارآفرینی و خود اشتغالی است. برنامه کارآفرینی دو جریان متفاوت دارد. 

برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید شرایط زیر را داشته باشید:

برنامه 1

  • برای ایجاد و راه اندازی کسب و کاری که قبلا برای آن پیشنهاد دریافت کرده‌اید، باید در کبک مستقر شوید. شما می‌توانید پروژه خود را به تنهایی یا با دیگران (حداکثر با سه نفر از دیگر اتباع خارجی که برای همان پروژه درخواست ارسال کرده‌اند)، انجام دهید.
  • پروژه تجاری خود را در قالب یک طرح تجاری و همچنین یک پیشنهاد خدمات ارائه دهید.
  • در مهلت مقرر، گواهی یادگیری در مورد ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های کبک را دریافت کنید. اعضای خانواده شما که شما را همراهی می‌کنند (همسر و فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال) نیز باید گواهینامه را دریافت کنند.

برنامه 2

  • برای خرید یا راه اندازی یک کسب و کار باید در کبک مستقر شوید.
  • حداقل دارایی خالص 900000 دلار کانادا (به تنهایی یا مشترک با همسر قانونی خود) داشته باشید و باید ثابت کنید که این پول به طور قانونی به دست آمده است.
  • پروژه خود را در قالب یک طرح تجاری ارائه دهید.
  • در مهلت مقرر، گواهی یادگیری در مورد ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های کبک را دریافت کنید. اعضای خانواده شما که شما را همراهی می‌کنند (همسر و فرزندان تحت تکفل زیر 18) نیز باید گواهینامه را دریافت کنند.
  • اگر تصمیم به ایجاد یک کسب و کار دارید، باید مالک و مدیر حداقل 25 درصد از سرمایه آن باشید. اگر تصمیم به خرید یک کسب و کار دارید، باید حداقل 51 درصد از سرمایه آن را در اختیار داشته و مدیریت کنید.

از مهم‌ترین شرایط برنامه‌های کار آفرینی استان کبک این است که نباید در هیچ یک از فعالیت‌های زیر شرکت داشته باشید:

  1. وام‌های روز پرداخت، نقدینگی چک، یا پیمانکاری
  2. توسعه املاک و مستغلات یا کارگزاری املاک یا بیمه
  3. تولید، توزیع، یا فروش محصولات یا خدمات غیر اخلاقی نباشد.

تیم مهاجرتی ما می‌توانند در ارزیابی صلاحیت، پاسخگویی به تمام سوالات و تهیه مدارک مورد نیاز این برنامه‌های مهاجرتی به شما کمک کند تا بتوانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

ویزای استارتاپ کانادا فرصتی برای کارآفرینان با استعداد

نام رسمی ویزای استارتاپ کانادا Canada Startup Class است اما اغلب به عنوان برنامه ویزای استارت آپ (SUV) شناخته می‌شود. اگر برنامه ایده‌ کسب و کار شما شرایط زیر را داشته باشد واجد شرایط دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا می‌باشد:

  • نوآورانه است.
  • می‌تواند برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کند.
  • می‌تواند در مقیاس جهانی رقابت کند.​

دولت کانادا با ارائه ویزای استارت آپ کانادا بین کارآفرینان نوآور و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این کشور ارتباط برقرار می‌کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند به کارآفرینان کمک کنند تا پروژه خود را راه اندازی کنند. به عنوان یک کارآفرین باید در ابتدا طرح خود را به یکی از سازمان‌ها یا شرکت‌های واجد شرایط کانادا ارائه دهید و آنها را قانع کنید که ایده مورد نظر ارزش حمایت کردن دارد.

سازمان‌های حامی استارت آپ در کانادا به نام venture Capital، Angle و Incubator شناخته می‌شوند. فرآیند ارائه ایده برای هر یک از این سازمان‌ها متفاوت بوده و الزامات خاص خود دارد. بدیهی است که مقدار هزینه‌ای هم که باید برای هر کدام از این شرکت‌ها سرمایه کنید، متفاوت است.

مراحل اخذ ویزای استارت آپ کانادا

برای اخذ ویزای استارتاپ هم مانند اخذ سایر ویزاهای سرمایه گذاری باید به صورت قدم به قدم پیش بروید. مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به این شرح است:

  1. سازمان مورد نظر را انتخاب کنید.
  2. طرح مورد نظر خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.
  3. اگر شرکت با طرح پیشنهادی موافقت کند، یک نامه پشتیبانی به شما ارسال می‌کند.
  4. نامه پشتیبانی را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه و درخواست ویزای استارت آپ می‌دهید.

توجه داشته باشید که مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا یک کار کاملا قانونی است و ممکن است از شما درخواست شود تا اطلاعات بیشتر ارائه دهید. در این صورت به یک وکیل مهاجرتی نیاز خواهید داشت تا به خوبی شرایط را توضیح دهد و پرونده را طوری تکمیل کند که دیگر ابهامی نداشته باشد. وکلای تیم ای ویزا در تمامی مراحل تکمیل، ارسال و بررسی نتیجه دریافتی شما را راهنمایی می‌کنند.

برنامه خود اشتغالی  (Self Employed)

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی شما باید تجربه کاری مرتبط در حوزه‌های هنری، فرهنگی و یا ورزشی داشته باشید.

شما همچنین باید حداقل ۲ سال تجربه کاری موفق طی ۵ سال گذشته در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی داشته باشند و این تجربه خود اشتغالی باید تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده ادامه داشته باشد.

 

برنامه خود اشتغالی، مناسب متقاضیانی است که تجربه کاری مرتبط داشته و قصد و توانایی آن را دارند که کارفرمای خود بوده و با تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی، هنری یا ورزشی کانادا موجبات اشتغال خودشان را فراهم کنند.

درست مانند برنامه اکسپرس انتری، برنامه خود اشتغالی نیز یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که برای موفقیت در آن شما باید حداقل ۳۵ امتیاز کسب کنید. عوامل تاثیرگذار در سیستم امتیازدهی برنامه خوداشتغالی عبارتند از:

  •  سن (حداکثر ۱۰ امتیاز)
  •  تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز)
  • تجربه (حداکثر ۳۵ امتیاز)
  • سطح زبان (حداکثر ۲۴ امتیاز)
  • تطبیق‌پذیری (حداکثر ۶ امتیاز)

برای اطمینان از اینکه سابقه کاری شما برای برنامه خود اشتغالی مناسب است، حتما با یکی از مشاوران رسمی ما صحبت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

سوال متداول مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

چرا سرمایه گذاری در کانادا؟

کانادا یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار است. این کشور نه تنها نیروی کار بسیار با استعدادی دارد، بلکه به دلیل داشتن 14 قرارداد تجاری با 51 کشور، هزینه و ریسک سرمایه گذاری در آن پایین است. با سرمایه گذاری در این کشور به فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید و بازار جهانی دسترسی خواهید داشت و از کیفیت بالای زندگی در کانادا لذت خواهید برد.

آیا یک دانشجوی بین المللی می تواند کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کند؟

خیر. دانشجوی بین المللی نمی‌تواند در حین تحصیل این کار را انجام دهد. اما کانادا برنامه‌های راه‌اندازی کارآفرینی و فارغ‌التحصیلی استانی دارد که مخصوص استان یا منطقه‌ای است که در آن تحصیل کرده‌ و مدرک خود را دریافت کرده‌اید.

آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا تجربه کاری اهمیت دارد؟

البته به عنوان متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا باید تجربه مالکیت و مدیریت فعال کسب و کار را داشته باشید. همچنین متقاضی باید تجربه تصمیم گیری‌های اجرایی در حداقل دو جنبه از امور مربوط به فروش، بازاریابی، مالی، خرید، توزیع، حسابداری، منابع انسانی/پرسنل، تحقیق و توسعه، مدیریت فناوری اطلاعات، تولید/عملیات/مدیریت پروژه و کنترل کیفیت را داشته باشد.

سرمایه گذاری در کانادا چگونه است؟

سرمایه‌گذاری در کانادا به شیوه‌های مختلف انجام می‌شوند و متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنند. شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری در کانادا عبارت از برنامه سرمایه گذار مهاجر کبک (QIIP)، برنامه کارآفرین کبک، برنامه خوداشتغالی کبک، برنامه‌های کارآفرین نامزد استانی، برنامه آزمایشی سرمایه گذار مهاجر فدرال و استارتاپ فدرال هستند.

جمع بندی

در این مقاله شیوه‌های مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم و درباره مهم‌ترین شیوه‌ها توضیحاتی ارائه دادیم. همانطور که گفتیم، کانادا برای پویا نگه داشتن اقتصاد فعال خود از جذب مهاجران سرمایه گذار خارجی که شرایط لازم را دارند، استقبال می‌کند. به همین دلیل برنامه‌های مختلفی ایجاد کرده که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. اگر تمایل دارید درباره شرایط مهاجرتی خود به صورت اختصاصی مشاوره دریافت کنید یا سوال دیگری در این زمینه دارید، با ما در ارتباط باشید.